top of page
Search
  • Writer's picturegolijadid

علل ایجاد شقاق و راه های درمان آن

علل ایجاد شقاق و راه های درمان آن




روش های مختلفی برای درمان شقاق وجود دارد که نسبت به شدت این بیماری پزشک معالج ازیکی ازاین روشها برای درمان بیماران مبتلا به شقاق استفاده میکند که برخی از این روشها به شرح زیر می باشد.


شقاق با دارو

درمان شقاقدرمان دارویی شقاق برای افرادی که درد کمتری دارا هستند شامل استفاده از استامینوفن و یا بی حسی های موضعی می باشد و افرادی که احساس سوزش می کنند می توانند از مالیدن پماد زینک کمک بگیرند و از نرم کننده های مدفوع به منظور پیشگیری از ظاهر شدن درد موقع دفع مدفوع بهره ببرند نشستن روزی 3بار در لگن آب گرم به مدت 15دقیقه منجر به آرام شدن درد و کم شدن اسپاسم عضله های مقعد می شود.


باید توجه داشت که شیوه درمان شقاق بوسیله دارو غالبا برای آرام کردن درد شقاق می باشد و درمان خوبی به منظور شقاق مزمن نیست و این شیوه تنها منجر به مزمن تر شدن بیماری می گردد.


درمان شقاق با بوتاکس

درمان شقاق با بوتاکساین ​شیوه به حالت سرپایی در مطب پزشک صورت می گیرد که با تزریق کردن بوتاکس به اسفنکتر که همان عضله های حلقوی مقعد است منجر به شل تر شدن این عضله ها می شود و عضله های مقعد را از وضعیت اسپاسم بیرون می آورد به این خاطر اسپاسم اسفنکترهای مقعد منجر به انقباض شدید عضلات کانال مقعد می شود که مهمترین دلیل درمان نشدن شقاق یا فیشر است به این خاطر که منجر به قطع خون رسانی به زخم شقاق یا فیشر می گردد ولی پس از تزریق این عضله ها از وضعیت اسپاسم بیرون می آید و فرد مبتلا قادر است دفع راحتی داشته باشد و رفته رفته زخم شقاق درمان می شود.


درمان شقاق با لیزر (جراحی)

درمان شقاق با لیزرموقعی که درمان دارویی ​به منظور درمان شقاق

حاد پاسخگو نباشد ممکن است شقاق مزمن رخ داده باشد که بایست به شیوه عمل جراحی آن را برطرف نمود. در این شیوه قسمتی از عضله درون مقعد (اسفنکتر) برداشته می شود که منجر به از بین رفتن اسپایم و یا همان انقباض عضله مقعد می شود و درد بیمار را کم می کند و زخم شقاق بهبود می یابد و فرد بیمار دیگر در موقع دفع مدفوع دردی را حس نمی کند ولی بایست به منظور رفع یبوست که یکی از فاکتورهای مهم به وجود آمدن شقاق است اقدام نماید. اثر لیزر در جراحی شقاق در جهت برداشتن زائده ها و در مواقعی زخمهای خارجی مانند بخیه به کار نمی رود استفاده می شود و منجر به کاسته شدن درد در بیمار می گردد.

1 view0 comments

Recent Posts

See All

مقایسه قیمت صرافی های ارز دیجیتال

در واقع اولین قدم این است که آیا قصد دارید در معاملات بلندمدت یا کوتاه مدت سرمایهگذاری کنید. بله 100 درصد، در واقع صفر تا 100 راه اندازی توسط تیم اکسچنجراپ انجام میشود و سورس کد برنامه روی سرور خودتان

تابلو چلنیوم چیست؟

حروف های ابعاد دار و آرم ها (لوگو) یک راه فوق العاده برای نمایش نام  و طرح شرکت در تقریبا هر اندازه ای است و تصویر حرفه ای و کلاسیک را برای مشتریان و بازدیدکنندگان ارائه می دهد. حروف چنلیوم دارای یک ظ

bottom of page